Zangopleiding kinderen
Wil je goed leren zingen? Dan ben je aan het goede adres bij onze zangschool. Een team van professionele dirigenten, zangdocenten en regisseurs staan voor je klaar!
In de zangschool wordt gewerkt aan de kwaliteit van zingen, aan stemvorming, notenlezen, podiumpresentatie en aan het plezier in zingen.

Elk kind dat graag wil zingen is bij ons welkom. Je hoeft geen auditie te doen, maar aan de hand van een kennismakingsgesprek kijken we in welke groep je het beste kunt beginnen. En van daaruit kun je natuurlijk doorstromen naar de talentklassen.

De koren van de Zangschool Utrecht behoren tot de top van de Europese kinder- en jeugdkoren. Zo hebben we al verschillende malen een Eerste Prijs behaald op het Europees muziekfestival voor de jeugd in Neerpelt. Op 1 mei 2022 hebben we (voor de vijfde keer) een Eerste Prijs behaald.
Het studentenkoor van de zangschool heeft zelfs een Eerste Prijs Cum Laude behaald!
De zangschool biedt de volgende activiteiten aan voor kinderen en jongeren:
  • Kinder- en jeugdkoren in Utrecht, Driebergen en Leidsche Rijn
  • Jongenskoren in Utrecht
  • Zangles voor kinderen met daarbij algemene muzikale vorming
  • Studentenkoor
  • Solfège in groepsverband

Locaties:
  • Utrecht
  • Driebergen
  • Leidsche Rijn
We maken gebruik van een unieke lesmethode die ontwikkeld is door de Zangschool Utrecht: Musica.
Met Musica leren kinderen op een plezierige manier noten lezen en van blad zingen. Ook de kinderen zijn erg enthousiast over de methode. Musica gebruikt pedagogisch verantwoorde oefeningen, die de ontwikkeling van muzikaliteit bij kinderen succesvol stimuleert.

Deze methode is exclusief bij Zangschool Utrecht te gebruiken, en draagt bij aan het unieke karakter en hoge kwaliteit van de zangopleiding.
Reacties van kinderen op Musica:

"Ik vind Musica zo leuk dat ik mijn boek elke dag mee naar bed neem om nog even te studeren."

"Er staan super leuke liedjes in! Ook canons die ik dan met iemand anders kan zingen."

"Ik studeer elke dag om mijn zangdiploma te halen en ben er erg trots op dat ik al zo veel heb geleerd."
Benieuwd naar wat we allemaal doen op de zangschool? Hieronder vind je een filmpje met wat leuke voorbeelden van activiteiten in het seizoen 2018 - 2019

De zangschool bereidt ook voor op het toelatingsexamen conservatorium; elk jaar worden er weer leerlingen van de zangschool toegelaten aan diverse conservatoria voor zang, schoolmuziek en muziektheater. Ook studeren diverse leerlingen aan de Schumann academie ( conservatorium in deeltijd).

Verder treedt de school op in programma's variërend van opera- en musical in scenische uitvoering, met instrumentale begeleiding, tot de klassieke leerlingenuitvoeringen. Iedereen werkt daarbij op zijn eigen niveau
Hieronder vind je een opname van één van de kinderkoren